HEAT

In Natural Science we are studing what heat and light is.
One of the parts of this unit is to recognise if a material is a good conductor (if it lets pass the heat trough it) or an insulator (if it doesn´t let pass the heat from one place/object to another).

Moreover, thanks to heat, a substance can change from solid to liquid. This fact is known as melting.

To study this two concepts we have done an experiment using the scientific methodology:

  1. Make a questioin (what is going to happen?)
  2. Make a hypothesis (what of the three spoons (metal, plastic or wood) is going to melt faster the butter?)
  3. Experiment.
  4. Analysis (what is happening while we are doing the experiment?)
  5. Conclusion (Can we accept or reject our hypothesis?)
Here we have the experiment: 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

En Natural Science, estamos estudiando que es el calor y la luz. 
Una de las partes de la unidad es reconocer si un material es un buen conductor (si deja pasar el calor a través de él) o un aislante (si no lo hace)

Además, hemos visto, como gracias al calor, un material puede cambiar su estado de sólido a líquido (fusión).
Para estudiar todo esto, hemos hecho un experimento utilizando la metodología científica:
  1. Plantear una pregunta (¿qué va a pasar?)
  2. Hacer una hipótesis (¿cuál de las tres cucharas (metal, plástico o madera), va a derretir la mantequilla más deprisa?)
  3. Experimento
  4. Análisis (¿qué está ocurriendo mientras hemos puesto en práctica el experimento?)
  5. Conclusión (¿podemos corroborar la hipótesis o ha pasado algo diferente a lo que esperábamos?)
Tras realizarlo hemos podido ver que el mejor conductor de los tres materiales era el de metal, seguido del plástico y después de la madera.


Comentarios